bobenrais.reismee.nl

Nieuw Zeeland

Nieuw Zeeland

Bovenstaande tekst kwamen we tegen op een relame bord langs de weg... Grappig hoe het precies verwoord hoe onze Bob in Nieuw Zeeland terecht is gekomen :). Toeval bestaat niet ;).

Christchurch

Daar stond hij dan onze geüpgrade campervan. Jazeker, we hadden geluk. We hadden een mailtje van affordable motorhomes gekregen dat we gratis een upgrade kregen ! De Toyota Hi-Ace is vervangen door een Ford Transit. Buiten het feit dat we hierin meer ruimte hadden omdat hij 1,2 meter langer is, hadden we nu ook nog een vrije doorgang van de cabine tot aan het woongedeelte, SUPER !!

Hanmer Springs 128 km (128 km)

Nadat we onze camper hadden opgehaald zijn we meteen doorgereden naar Hanmer Springs wat bekend staat om haar warm waterbronnen. Hier hebben even een heerlijk dagje gerelaxt.

Kaikoura 172 km (300 km)

Als je walvissen wilt spotten moet je naar Kaikoura omdat hier niet ver in de zee een onderwater caynon ligt waardoor het heel snel diep wordt en hierdoor is er ook een koude aanvoer van water wat zorgt voor een voedselrijk klimaat waar walvissen graag gebruik van maken. Echter toen wij een excursie wilde boeken hadden we helaas pech. Alles was volgeboekt en Zaterdag was er pas weer plaats omdat één van de twee boten kapot was. Omdat we niet 4 dagen op dezelfde plaats willen verblijven, besloten om door te rijden naar Akaroa om hier op het einde van onze rondreis van het Zuidereiland terug te komen. Want die walvissen….tja ….die willen we echt nog wel zien voordat we naar huis gaan ! Tijdens onze wandeling langs de kustlijn hebben we wel wilde zeehonden gezien, wat was dat een mooie ervaring om die beesten in het wild van dichtbij te zien !

(schattige oortjes he ;)!!)

Akaroa 291 km (591 km)

In dit plaatsje hebben we een boot excursie gedaan om de hector dolfijn te spotten……..en……..dat is gelukt !! Toevallig had ik de camera aan staan en precies op het juiste moment kwamen 5 dolfijnen boven het water ademhalen, dit staat hebben we dus mooi op de gevoelige plaat kunnen vastleggen….wat een cadeautje !

Lake Tekapo 270 km (861 km)

Een trekking gedaan om uiteindelijk te worden getrakteerd op een prachtig uitzicht op een helder blauw meer ! Dit plaatsje staat ook bekend om haar indrukwekkende sterrenhemel. Nergens ter wereld is schijnbaar de lucht zo schoon van lichtdeeltjes waardoor de sterren hier in grote aantallen te zien zijn. Wij hadden allebei nog nooit zo’n mooie sterrenhemel gezien, wat ons voor altijd bij blijft.

Lake Pukaki 84 km (945 km)

Een trekking gedaan om Mount Cook (volgens de maori Mount Aoraki) van dichtbij te bekijken. Wat deze prachtige foto’s hebben opgeleverd :

Sjors

Hoop dat het lukt om de walvissen te spotten vriendjes!!! Ondanks dat jullie al veel hebben gezien en gaan zien zou dat wel fantastisch zijn natuurlijk!!

ENJOY

Kitty

Ohh Rais, je bent ook echt een geluksvogel! Zeker nu je je oude knuffelvriendje life hebt kunnen spotten. En de dolfijnen, wat een geluk! Ik ga hier van een weekend genieten, met een grote blije lach van vinnen omdat ik zo blij word van jullie foto's en verhalen. Super! Xx

Anuska

Wat een geweldig leesvoer weer..............geniet nog verder jullie.groetjes van ons